Spostrzegłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Żadne czynności, mające na celu poprawę sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione objawy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Ściąganie filtru Google
Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego programy takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga profesjonalnego podejścia, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie wróci na dawną pozycję.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać problem w odpowiednie ręce.