Jak mądrze wybrać firmę SEO?

Jak mądrze wybrać firmę SEO?

Więcej informacji o ofercie agencji SEO Kraków.

Przedsiębiorstwa i właściciele witryn internetowych, którzy pragną, aby wyświetlać się na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy, którego nie polecamy, to podjęcie działań . Nie mając kwalifikacji w zakresie SEO i nie śledząc na bieżąco komunikatów o zmianach w algorytmie Google, trudno działać właściwie i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejny sposób to stworzenie etatu dla specjalisty od SEO, jednakże nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że poza fachowcami od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od projektowania graficznego, kreatywnego pisania, kampanii Google Ads i programowania, którzy służą merytoryczną pomocą w tych sferach.

Po czym rozpoznać rzetelną agencję SEO

Polskich agencji SEO jest bez liku. Co wziąć pod uwagę w trakcie poszukiwań podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w SERP? Rekomendujemy wybrać firmę, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych oraz reklamowych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Wybierając firmę, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, że dysponuje ona znacznym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować ciekawe portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach publikują dział „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy wypada przeanalizować opisy takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po agencji, jak również to jakie problemy udało jej się rozwiązać i z jakimi branżami miała do czynienia. Dobra agencja SEO to taka, której działania są transparentne: pisze o planach prac na zbliżające się tygodnie, a także przekazuje sprawozdanie z ukończonych działań i ich rezultaty.

Inny istotny aspekt to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii działań do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w parę minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być znak alarmowy. Po otrzymaniu zapytania pracownik profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, aby poprosić o dokładniejsze dane o firmie, konieczne do opracowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się wyszperać samodzielnie online, jak np. informacja o realizowanych dotychczas działaniach SEO i o najważniejszych dla klienta usługach czy produktach, które zamierza wypromować.

Opłata za usługi firmy SEO – których ofert unikać

Ostrożnie należy podejść do agencji SEO, które proponują typ umowy z opłatą za wypracowany wynik. W takim modelu klient płaci firmie SEO wtedy, kiedy frazy kluczowe osiągną określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top3). To nadal często proponowany rodzaj rozliczeń, jednakże niesie ze sobą duże zagrożenie – można bowiem uzyskać szybkie rezultaty łamiąc standardy określone przez Google. Systematycznie uaktualniany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych wyników. Jeśli idzie o opłatę za usługi firmy SEO, to rzadko bywa ona stała – zwyczajowo w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby wykonać dogłębny audyt SEO, a później wcielać w życie wszelkie przedstawione w nim zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, gdy witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac są dużo mniejsze.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]