Private blog network - dowiedz się więcej o ofercie na https://pbnmarket.pl.
Aby klient odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz również zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe profesjonalne i użyteczne dla potencjalnego klienta artykuły. Lecz nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network – przydatne jako element szerszej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (najczęściej przez dużą agencję marketingową bądź firmę SEO), który dba o jakość publikowanych tam treści. PBNy są zwykle stosowane jako element wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są poprawnie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają wygenerowanie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a potem konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich na odpowiednim poziomie.
Wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem, czyli jak korzystać z potencjału PBN
Prywatne sieci blogów bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu publikować sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są najważniejsze dane kontaktowe firmy – jej nazwa, telefon lub e-mail oraz adres stacjonarny. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil w ogólnodostępnym rejestrze firm, strona w mediach społecznościowych bądź artykuł, w którym podano firmowe informacje kontaktowe.
Drugi efektywny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej jakość pierwotnego wpisu, dlatego że natrafianie na odnośniki do niego na różnych witrynach w sieci traktują jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są wiarygodne, warte przeczytania informacje. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza ze zdrowiem, doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami i inwestycjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO